Targi i wystawy

Jak przygotować stoisko na targi kosmetyczne?

ścianki reklamowe na targi

W naszym kraju odbywa się coraz więcej targów kosmetycznych. Targi dotyczą kosmetyków naturalnych, profesjonalnych do salonów kosmetycznych, czy jedynie produktów lokalnych producentów. Targi są one odwiedzane przez różne grupy ludzi.

Dobrze przygotowane stoisko targowe

ścianki reklamowe na targiSą to zarówno osoby prywatne zainteresowane kosmetykami, profesjonalne kosmetyczki i kosmetolodzy, jak i firmy z branży urodowej, które chcą się z jednej strony zaprezentować, a z drugiej zobaczyć jaką ofertę ma konkurencja. Dlatego też ważne jest to, by zarówno sposób prezentacji produktów, jak i samo stoisko firmowe było przystosowane pod kątem potrzeb różnych klientów. Zdecydowanie niezastąpione będą ścianki reklamowe na targi. Wykorzystywane są ścianki tekstylne, jak i roll-upy. Można je rozstawiać bezpośrednio koło stoiska, jak i przed wejściem na targi lub w korytarzu hali. Na takiej ściance powinny znaleźć się takie podstawowe informacje jak nazwa firmy, jej logo i hasło reklamowe. Do tego można wstawić tam opisy i grafiki/zdjęcia przedstawiające różne produkty. Czasem przygotowuje się osobne ścianki reklamowe dla nowych produktów i usług. Wtedy są one wyodrębnione i jest większa szansa, że ktoś się nimi zainteresuje. Zaletą ścianek jest to, że można je szybko rozstawić i złożyć, jak również są praktyczne w czasie transportu. Druga kwestia to przygotowanie lady stoiska targowego.

ścianki reklamowe na targiLada powinna być bardzo duża, można zastosować też dwie mniejsze lady. Część musi być przeznaczona na ekspozycję produktów kosmetycznych, a druga część na obsługę klienta. Produkty nie powinny być upchane jeden na drugim, tylko rozstawione tak, by były widoczne. W części przeznaczonej dla klientów powinny się znaleźć ulotki i prospekty reklamowe, jak i miejsce na to, by klient mógł usiąść, przetestować produkty, porozmawiać z konsultantem. Dzięki temu każda osoba odwiedzająca targi będzie miała możliwość zapoznania się z produktami kosmetycznymi zarówno w teorii (czytając opisy, słuchając prelekcji przedstawiciela firmy), jak i w praktyce np. poprzez pomalowanie paznokci nowym lakierem, czy sprawdzenie konsystencji i zapachu kremu do twarzy. Na każdych targach bardzo ważna jest także obsługa klienta. Przedstawiciele firmy powinni być mili dla każdego, bez względu na to, czy to osoba prywatna, czy przedsiębiorca, który potencjalnie będzie kupował wiele produktów.

Konsultanci muszą także dokładnie znać każdy kosmetyk, umieć o nim opowiadać, znać skład, jak i oczywiście zachęcać do kupowania. Dobrze jest też, kiedy sprzedawca zna się na doborze kosmetyków do włosów/skóry/paznokci i umie podpowiedzieć kupującemu co powinien wybrać.